Acties voor Azië
|
||
Binnen de TU/e zijn verschillende acties op touw gezet voor de slachtoffers van de tsunami in Zuid-Oost-Azië. Zo zamelt Pleuni Smits (rechts op de foto, links staat ST-medewerker Rudy Paol), medewerkster van de faculteit Scheikundige Technologie, goederen in voor Sri Lanka en Sumatra. Het eerste transport is op maandag 10 januari vertrokken. Op 19 januari gaat er een tweede transport. Vooral medisch materiaal en communicatiematerialen, zoals laptops en mobiele telefoons, en katoenen lakens en dekens zijn welkom. “Het BHV-team van de TU/e doneerde de oude maar nog bruikbare medicijnen en materialen, die zij ieder jaar verplicht moeten verversen”, aldus initiatiefneemster Smits. Zij startte deze actie omdat ze iets wilde doen voor de slachtoffers van de tsunami in Sri Lanka en Sumatra. “Er zijn genoeg mensen die een financiële bijdrage geven. Ik zocht naar een manier om spullen op te kunnen sturen.” Dit gebeurt via de actie H2O. Dit is een actie opgezet door stichting HorizonHolland/Rijswijk, deze stichting is aangewezen door het Rode Kruis. Bruikbare spullen kunnen worden ingeleverd bij Pleuni Smits, Helix Oost 1.33, 040-247 2840. Naast deze actie wordt vandaag, donderdag 13 januari, een actie gehouden in het sportcentrum van de TU/e. Hier worden vanaf 12.10 uur tai chi-bijeenkomsten gehouden in Hal 1. De initiatiefnemer hiervan is Twan Boereboom, medewerker van de High Tech Campus en tai chi-trainer. Deelnemers wordt gevraagd een bedrag van vijf euro of een veelvoud daarvan te betalen voor giro 555. Ook studenten dragen hun steentje bij: de borrelcommissie van studievereniging Japie van ST nodigt iedereen uit een biertje te komen drinken om geld bijeen te krijgen. De prijs voor de consumptiekaarten wordt vandaag namelijk verdubbeld naar tien euro voor twaalf stempels. De helft van dit bedrag wordt gestort op giro 555. De borrel vindt vanmiddag plaats in de F.O.R.T. in Matrix vanaf 16.00 uur. Lees meer over acties van TU/e’ers in het artikel Collecting goods for tsunami victims op de Engelse pagina. |
||
|
||
|