Nieuws/ Korte Berichten

Nieuw redactielid Cursor
Sinds 1 mei maakt Enith Vlooswijk deel uit van de redactie van Cursor. Zij vervangt Chantal Louwers, die zich na vijf jaar Cursor volledig gaat concentreren op haar studie aan de Pabo. Vlooswijk is aanwezig op de redactie op maandag, donderdag en vrijdag. Ze is bereikbaar via e.vlooswijk@tue.nl of via tst. 3815.

Nieuw bestuur KNAW
Het nieuwe bestuur van de KNAW is op 1 mei van start gegaan. De nieuwe president is Frits van Oostrom, universiteitshoogleraar aan de Universiteit Utrecht. De nieuwe vice-president is Jos van der Meer. Hij is hoogleraar algemene interne geneeskunde aan het Universitair Medisch Centrum St. Radboud in Nijmegen. Van de andere twee bestuursleden is er één nieuw: Willem Frijhoff, hoogleraar geschiedenis van de nieuwe tijd en decaan van de faculteit der letteren aan de Vrije Universiteit. Het andere bestuurslid is Rob Kaptein, sinds 2002 bestuurslid van de KNAW. De Akademie kent een afdeling letterkunde en een afdeling natuurkunde. Iedere zes jaar levert een van die twee de president van de Akademie. Omdat Van Oostrom de letterkundige Levelt opvolgt, wordt hij al over drie jaar afgelost door een bèta-zwaargewicht. Dan is ook de termijn van de rest van het bestuur ten einde. (HOP)

Gesprek aan tafel
Het CDA in Eindhoven bestaat 25 jaar en wil daarom tafelgesprekken houden met jonge, bij de maatschappij betrokken studenten. Zij kunnen in gesprek gaan met fractievoorzitter Els Joosten op 19 mei, met wethouder Mariët Mittendorff op 25 mei en met wethouder Tiny van Eerd op 30 mei. Opgeven hiervoor kan via h.kleefman@wolmail.nl.

Man aan de haal met kratjes
Een man heeft op maandag 2 mei op het TU/e-terrein geprobeerd een aantal kratten met flessen bronwater te stelen. De kratten stonden in pallets opgesteld bij de expeditie-ingang van het gebouw van TNO. Beveiligingsmedewerkers zagen de man tijdens hun surveillance lopen met drie kratjes. Toen ze hem wilden aanspreken, stak de man de Dorgelolaan over en gooide hij de kratten aan de overkant in de berm. De beveiligers waarschuwden de politie.

Poging tot inbraak auto
Op de parkeerplaats bij het Paviljoen hebben onbekenden op woensdag 27 april geprobeerd in te breken in een auto. De rode Volkswagen Golf, eigendom van een medewerker van de faculteit Technologie Management, liep lakschade op aan de bestuurderskant.