TUE’er wint Hewlett-Packard Strategieprijs

van De Redactie
Vrijdag 22 november kreeg ir. Maarten Dirks, afgestudeerd technisch bedrijfskundige aan de TUE, in Amstelveen de jaarlijkse Hewlett-Packard Strategieprijs (in het leven geroepen in 1989) voor zijn scriptie ‘Strategievorming bij het toeleverend midden- en kleinbedrijf. Ontwikkeling van een diag-nose-instrument voor de status van bedrijven’. Dirks ontwikkelde een diagnose-instrument, dat zijn weerslag vond in een praktisch handboek over het SPIN-model (Strategisch Proces en Inhoud Analyse), waarmee MKB-bedrijven uitstekend hun marktpositie kunnen bepalen. De jury prees de vertaling van theorie naar praktische toepassing en sprak de hoop uit dat het handboek brede verspreiding zal krijgen.
De HP Strategieprijs omvat een studiebijdrage van 20.000 gulden en een sculptuur in de vorm van het Trojaanse Paard (hèt beeld voor een winnende strategie). Prof.dr. Jan Algera, die Dirks begeleidde, mag van Hewlett-Packard voor 10.000 gulden aan appara-tuur uitzoeken.

Drs. H. van der Velde, algemeen directeur Hewlett-Packard Nederland, overhandigt ir. Maarten Dirks het Trojaanse Paard. Foto: Hewlett-Packard