Cultuurverenigingen naar Bunker

Lichtjesroute

Het sleutelgat
Oud-TM-decaan Douma koninklijk onderscheiden
27 september 2007 - Prof.dr. Sytse Douma, tot voor kort decaan van de TU/e-faculteit Technologie Management, is vrijdag 21 september benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau. Douma werd met de koninklijke onderscheiding verrast in de Blauwe Zaal van het Auditorium, waar hij die middag zijn afscheidscollege hield.
Sytse Douma.
Foto: Irene Wouters

Douma ontving de onderscheiding voor zijn vele verdiensten op wetenschappelijk, bestuurlijk en maatschappelijk terrein - in het bijzonder voor zijn bijdrage aan de ontwikkeling van de kwaliteit van het wetenschappelijk onderwijs en onderzoek aan de TU/e en de Universiteit van Tilburg, waar hij eerder werkte.
Douma is ‘bijzonder blij’ met zijn onderscheiding. “Ik vind het geweldig en was erg verrast.”
Douma droeg zijn decaanstokje afgelopen maand over aan prof.dr. Sjoerd Romme. Zelf begint hij binnenkort aan een nieuw (deeltijd-)hoogleraarschap in Tilburg op het gebied van organisatie en strategie binnen de faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen. “Dat moet in anderhalve dag per week kunnen, heb ik met de mensen daar afgesproken. Zo houd ik nog genoeg dagen over voor andere leuke dingen.”/.