Kunstwerk veranderd in paaseieren

Wetenschappers moeten zich ontwikkelen

Bruggen bouwen van Lego
TU/e-studenten bezoeken Europese luchtvaartindustrie
20 maart 2008 - Ruim vijfentwintig Eindhovense studenten Elektrotechniek gaan van 25 maart tot 29 maart op studiereis naar Toulouse, het centrum van de luchtvaartindustrie in Europa. De luchtvaartindustrie is zeer geïnteresseerd in Eindhovense elektrostudenten. De organisatie ligt in handen van de studievereniging Thor en de IEEE Student Branch Eindhoven.

De studenten bezoeken in Zuid-Frankrijk bedrijven die te maken hebben met lucht- en ruimtevaart. Het zijn allemaal ondernemingen waar heel veel elektrotechniek wordt toegepast. Zo gaat de reis onder meer naar Airbus waar het topmodel A380 wordt gemaakt. Dit grootste passagiersvliegtuig ter wereld telt twee verdiepingen voor 525 passagiers en heeft een maximaal gewicht van bijna 100 ton.

De TU/e-ers gaan bij de Zuid-Franse fabriek kijken hoe dit vliegtuig tot stand is gekomen en nemen ook een kijkje in een vliegtuig in aanbouw.

Behalve Airbus worden de bedrijven Thales, Onera en CNES bezocht. Deze ondernemingen zijn samen goed voor een omzet van een paar biljoen (1000 miljard) euro.

Studievereniging Thor probeert elk jaar minimaal één studiereis te organiseren zodat de elektrostudenten van de Technische Universiteit Eindhoven kunnen ontdekken waar ze later als ingenieur terecht kunnen komen./.