Logistieke innovatie: Supply Chain Campus

Netwerken voor een nieuw onderkomen

Een echte Le Corbusier op Strijp-S
‘Eindhoven Designstad’ manifesteert zich met caravans in Milaan
17 april 2008 - Zes studenten en een medewerker van Industrial Design vertrokken afgelopen zondagmiddag met de caravan naar Milaan. Samen met negen andere Eindhovense ‘design-caravans’ bezoeken ze de Design Week in Milaan. Het doel: ‘Eindhoven Designstad’ onder de aandacht brengen.
Foto: Rien Meulman

Het konvooi rijdt naar de Zona Tortona in Milaan, midden in de stad. Die wijk is het middelpunt van de Milanese Design Week, die loopt van 16 tot en met 21 april. ‘De caravans in deze zogenoemde ‘Design Express Milaan ‘08’ zijn ontworpen door veelbelovende, spraakmakende ontwerptalenten uit de creatieve industrie in Eindhoven’, aldus het persbericht van de gemeente Eindhoven. De ID-studenten hebben hun caravan omgebouwd tot een ‘music experience’. Door sensoren aan de buitenkant van de caravan te manipuleren kan je de muziek veranderen.

Het initiatief voor de karavaan komt van de Eindhovense ‘design-entrepreneur’ Rob van der Ploeg. Met de caravans wil hij vormgeving van Eindhovense bodem op een innovatieve wijze naar buiten brengen en toegankelijk maken. Zijn initiatief wordt ondersteund door Cultuurfonds Strijp-S en de gemeente Eindhoven. De caravans zullen mogelijk nog vaker te zien zijn, bijvoorbeeld op Lowlands, het Oerol Festival of de Dutch Design Week./.

Meer info: www.designexpress.nu.