Logistieke innovatie: Supply Chain Campus

Netwerken voor een nieuw onderkomen

Een echte Le Corbusier op Strijp-S
Honk- en softbalvereniging stopt

17 april 2008 - De teleurstelling klinkt door in de stem van Joris Kanters, secretaris bij de Eindhovense Studenten Honk- en Softbalvereniging THE Studs. Zijn vereniging trekt per 1 juni officieel de stekker eruit. Joris: “We zagen het aankomen, maar het blijft ontzettend jammer.” THE Studs heeft al zo’n vijf jaar te weinig aanwas van leden. Het lukte bovendien niet meer om voor komend jaar een bestuur te vormen. “We hebben vooral tijdens de introductie wervingsactiviteiten gehouden. Dan komen er dertig mensen kijken en een keer meespelen, maar daar blijft het dan bij. Blijkbaar is het niet de meest toegankelijke sport. We zien dat ook andere honk- en softbalverenigingen voor studenten het moeilijk hebben.” De afgelopen twee jaar telde de vereniging slechts zes leden, terwijl er bij een wedstrijd negen spelers in het veld behoren te staan. Ze moesten dan ook steeds mensen ‘lenen’ bij andere sportverenigingen. Om nog een enigszins positieve wending aan de opheffing te geven, houdt THE Studs 16 mei een (besloten) afscheidsfeest voor (oud)leden.