“Ik geniet erg van werken met studenten”

Material Matters

GELIMBO- prins carnaval
TU/e-breed kleuren printen en kopiëren
27 november 2008 - Hondertwintig nieuwe kopieer- en printmachines van Xerox worden vanaf maandag 1 december geplaatst op de TU/e-campus. Grote voordeel van de nieuwe zogenoemde multifunctionele copiers/printers (MFC) is dat ze in kleur kunnen scannen en printen.

De laatste vijf jaar had de TU/e een contract met Infotec voor MFC’s. Het contract was afgelopen en via Europese aanbesteding kwam Xerox als beste uit de bus. Deze levert van 1 tot en met 12 december honderdtwintig apparaten op de hele campus. De oude apparatuur wordt dan opgehaald en geretourneerd aan Infotec. Na de installatie vindt een instructie plaats.

Er is zoveel mogelijk gekozen voor één type MFC, de WorkCentre 7335, een copier die zowel zwart als kleur kan afdrukken. In uitzonderingsgevallen (bij weinig tikken of juist veel tikken) wordt een kleiner dan wel grote type geleverd.

De huur van de apparaten is ongeveer gelijk gebleven. De tikken voor medewerkers zijn wel goedkoper geworden: een ‘zwarte tik’ kost 0,5 cent in plaats van 1 cent en een ‘kleuren tik’ kost 5 cent in plaats van 7. Aan de TU/e worden jaarlijks zo’n twaalf miljoen kopietjes gemaakt in zwart-wit./.