Nieuwe directeur TUimelaar

Carnaval in Lampegat
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Interne metamorfose voor LaPlace
19 februari 2009 - Vrachtwagens volgeladen met materiaal arriveerden vorige week bij het LaPlacegebouw. Binnen wordt al volop geklust om nieuwe onderkomens te maken voor verschillende instituten en het Communicatie Expertise Centrum. De hele operatie moet begin mei zijn voltooid.
De ruimte die tot dusverre dienst deed als vergaderruimte voor het Embedded Systems Institute. Hier komen nieuwe werkplekken voor NIRICT.
Foto: Bart van Overbeeke

Momenteel wordt er hard gewerkt om op 2 maart voor NIRICT (het Netherlands Institute for Research on ICT) de nieuwe plek op te leveren. Vervolgens is het Embedded Systems Institute aan de beurt. Waar nu hun vergaderruimte is, komen nieuwe werkplekken voor NIRICT. In het midden van het LaPlacegebouw komt een centrale vergaderruimte, waar alle bewoners gebruik van kunnen maken.

Het Communicatie Expertise Centrum is de volgende in rij. Naar verwachting kan deze afdeling begin april over. Ook de Cursor-redactie verhuist dan naar het gebouw. Laatste in de verhuisrij is Devlab, dat binnen het gebouw slechts zo’n vijf meter doorschuift. Met de verhuizing van het Communicatie Expertise Centrum naar het LaPlacegebouw, komt vloer drie van Traverse gedeeltelijk vrij. Daar zal de stichting Techniekpromotie haar intrek nemen.

Enkele jaren geleden is de begane grond gerenoveerd, vertelt vastgoedadviseur ing. Arno Senders MRE. “Op dat moment was er geen geld om voldoende concentratiewerkplekken en vergaderruimtes te realiseren. Nu wordt daarin wel voorzien. Het vertrek van eerdere huurders als ITEA, maakte het bovendien mogelijk om het Communicatie Expertise Centrum een passende ruimte bieden.”/.