“God had de evolutie kunnen bedenken”

Elektronica uit de printer

De atomen laten dansen
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Beatles-master in Liverpool

5 maart 2009 - Een universiteit in Liverpool begint als eerste ter wereld met een masteropleiding over de popgroep The Beatles. Het programma aan de Liverpool Hope University heet voluit ‘Master of Arts in The Beatles, Popular Music and Society’. Oprichter Mike Brocken: “Er zijn er al meer dan achtduizend boeken geschreven over The Beatles. Maar de groep werd nooit eerder op academisch niveau bestudeerd.” De nieuwe masteropleiding zal vier vakken en een scriptie beslaan. De Britse band ging precies veertig jaar geleden uit elkaar. “Het moment is rijp voor een Beatles-studie”, zegt Brocken. “En Liverpool, de geboortestad van de Beatles, is er de juiste plaats voor”. De docent verwacht veel aanmeldingen voor de master, vooral uit de Verenigde Staten zou er concrete belangstelling zijn. (HOP)