Bij de harmonie

GTD één jaar bij TNO

Orkanen in het hoofd en Gaslab
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Elektro schrijft goed
26 maart 2009 - TU/e-faculteit Elektrotechniek scoort momenteel goed met haar artikelen: vandaag, donderdag 26 maart, worden twee promovendi uit de capaciteitsgroep Electro-Optical Communications (ECO) gelauwerd bij de Optical Fiber Conference in San Diego. Ze stuurden de beste en een-na-beste artikelen in voor de Corning-OSA paper competitie voor studenten.

Volgens dr.ir. Huug de Waardt van ECO is de conferentie in San Diego de grootste in zijn vakgebied, en zijn de Eindhovense winnaars geselecteerd uit een aanbod van meer dan vierhonderd papers.

Winnaar is Jeffrey Lee, een promovendus die wordt begeleid door prof.ir. Ton Koonen en die bij Siemens is gedetacheerd. Hij doet onderzoek naar transmissie van optische signalen in polymeervezels. De nummer twee, Mohammad al Fiad, is een promovendus van De Waardt en voert zijn onderzoek -naar optische transmissie over grote afstanden- uit bij Nokia-Siemens. “Mohammad heeft vorig jaar ook al de tweede prijs gewonnen in dezelfde competitie”, zegt De Waardt. “Dat is toch wel heel bijzonder, bij zoveel inzendingen.”

Ook goed nieuws uit de groep van prof.dr. Ronald Aarts (Signal Processing Systems), eveneens van Elektrotechniek. Zij hebben de ‘best paper award’ gekregen op SEMI-THERM 2009, een conferentie die vorige week werd gehouden in Californië./.