“Mijn eigen groene gedrag valt nog te verbeteren”

Zicht op nieuw licht

Spierpijn na het steppen
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Faculteiten herbergen muzikaal talent
14 mei 2009 - Een hoop gejoel van Natuurkundestudenten bij het opkomen van ‘hun’ band Doppler Shift. De band Geruis kreeg later minstens zoveel aanmoediging, maar dan van studenten Wiskunde en Informatica. Zes bands van evenzoveel faculteiten toonden dinsdagavond 12 mei hun muzikale talenten tijdens de eerste editie van het FacFest, in Cafe Playerz. De organisator, de stichting Europese Week Eindhoven (EWE), wilde een activiteit voor studenten van verschillende faculteiten op poten zetten en zo meteen de aankomende Europese Week onder de aandacht brengen, die maandag 25 mei begint.
Foto: Bart van Overbeeke
Volgens Wouter Jansen van EWE telde het FacFest honderd tot honderdvijftig bezoekers. De muziek varieerde van rockmuziek tot experimentele muziek en covers. Nine.Zero (zie foto) is de band van Industrial Design, Peppels & Van Berkel vertegenwoordigde Scheikundige Technologie, Doppler Shift is van Technische Natuurkunde, het duo Stan en Nick studeert Technische Innovatie Wetenschappen, Geruis is de band van Wiskunde & Informatica en Human Race vertegenwoordigt Werktuigbouwkunde. Jansen: ”Voor Doppler Shift was het het allereerste optreden. De leden hebben zich verenigd toen ze over het FacFest hoorden; ze moesten toen zelfs nog een naam bedenken. Ze speelden razend enthousiast.”