Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Warme avondhap nog niet erg in trek
15 oktober 2009 - Zo’n twaalfhonderd warme maaltijden per maand verzorgt Albron in het Auditorium - exclusief de wokgerechten. Overdag vinden de maaltijden genoeg aftrek, maar ’s avonds loopt het niet echt storm met hongerige studenten en medewerkers. De ‘warme’ weekmenu’s zijn daarom vanaf deze week te vinden in de Universiteitsberichten in Cursor.

De kantine in het Auditorium is vier dagen per week van vijf uur ’s middags tot half acht ’s avonds geopend en biedt dan keuze uit drie soorten diners. “We proberen ook te koken naar de monden van de internationale studenten”, zegt René Poierrié, eindverantwoordelijke voor Albron-activiteiten aan de TU/e.

Omdat opgemerkt werd dat er steeds meer spaceboxbewoners zijn die het moeten doen met één kookplaatje en een magnetron, is het Albron-assortiment sinds vorig jaar uitgebreid met drie soorten warme voedzame maaltijden. Iedere avond is er een eenpansgerecht voor 4,33 euro, een drie-componentenmaaltijd voor 5,95 en een luxe maaltijd voor 7,50. De eerste twee zijn, net als de wok-hap van 2,95 euro, ook ’s middags te verkrijgen. Daarnaast staan er maaltijdsoepen klaar in kommen aan de counter. De menucyclus wisselt om de vier weken, het warme aanbod is voortaan te vinden in de Universiteitsberichten (zie pagina 10 in deze Cursor). (NS)/.