“De commercial past volledig binnen het concept van de Innovator-campagne waar we in september mee van start zijn gegaan”, zegt Marc Rosmalen, specialist marketingcommunicatie bij het Communicatie Expertise Centrum (CEC). “Middels een aantal prikkelende uitdagingen vragen we om de aandacht van de kijker en nodigen we hem uit voor onze open dagen.”
Voor zover Rosmalen weet, is het de eerste keer dat de TU/e met een tv-commercial naar buiten treedt. “De hele campagne moet de zichtbaarheid en de naamsbekendheid van de TU/e vergroten. Deze commercial sluit daarbij aan.”
In samenspraak met de vier zenders zijn afspraken gemaakt over de tijden wanneer het bereik onder scholieren met een Natuur-profiel het grootst is. “We hebben de commercial vandaag (vrijdag 20 november, red) ook op You Tube gezet. “You Tube is na Google de meest gebruikte zoekmachine”, zegt Rosmalen.
Het filmpje is gemaakt is door het Eindhovense productiebedrijf Twisted Interactive met medewerking van het communicatiebureau Aart & Van Breensma, eveneens uit Eindhoven. Rosmalen denkt dat het moeilijk is om het directe effect van de commercial te kunnen bepalen. “Net als bij een advertentie in een krant is dat moeilijk te meten”, meent hij. “We moeten een langere tijd meerdere kanalen inzetten om echt verandering te merken.” (HK) |