Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Philips weer vertegenwoordigd in RvT

3 december 2009 - Met het vertrek van dr.ir. Gerard Kleisterlee als voorzitter van de Raad van Toezicht (RvT) van de TU/e, begin dit collegejaar, had dit orgaan geen vertegenwoordiger van Philips meer in zijn gelederen. Op 1 december echter is drs. Marc de Jong MBA (48) aangetreden als vijfde lid. De Jong is lid van de groepsraad van Royal Philips Electronics. Hij studeerde natuur- en wiskunde aan de VU Amsterdam, waar hij ook zijn P-examen economie deed. Hij behaalde de MBA-titel na een gecombineerde opleiding Master of Business Administration aan de Erasmus Universiteit en de universiteit van Rochester (VS). Diverse functies heeft hij vervuld bij Philips Electron Optics (vanaf 1986), Philips Lighting (1994-2005) en NXP Semiconductors (2005-2009). Dit voorjaar keerde hij terug bij Philips. De Jong is CEO voor Professional Luminaires en werd op 1 april van dit jaar benoemd tot lid van de groepsraad. (HK)