Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Nieuwe ontmoetingsruimte in Bunker moet integratie bevorderen

4 februari 2010 - Dit voorjaar wordt in de Bunker een ruimte ingericht waar zowel internationale als Nederlandse studenten en medewerkers elkaar kunnen ontmoeten. De behoefte van internationale studenten en medewerkers aan een ontmoetingsruimte was de aanleiding voor dit initiatief. Vooral de buitenlandse studenten, onder wie de bewoners van de spaceboxen, zoeken elkaar op, maar een speciale plek daarvoor was er nog niet. Inge Adriaans van het Onderwijs en Studenten Service Centrum benadrukt dat ook de Nederlandse TU/e-populatie welkom is. “We willen ook Nederlandse studenten en medewerkers en de studieverenigingen betrekken bij de activiteiten die georganiseerd kunnen worden. We vinden die integratie erg belangrijk.”De keuze is op de Bunker gevallen omdat daar diverse cultuurverenigingen en de internationale verenigingen BEST en AEGEE gehuisvest zijn. Dit maakt het organiseren van activiteiten makkelijker. Een ruimte van 75 vierkante meter zal worden ingericht als grote huiskamer met beperkte keukenfaciliteiten. Naar verwachting wordt de common room in april geopend. (SK)