Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar

Studenten Bouwkunde over 'Der Untergang' van hun faculteit

4 februari 2010 - Kritiek is op velerlei manieren te spuien, maar je kunt hem ook verpakken in een filmpje. Naar aanleiding van de problemen bij de faculteit Bouwkunde hebben tweel studenten dit proberen aan te kaarten door een persiflage te maken op een scène uit de film Der Untergang. Helemaal origineel is het niet, maar het duo krijgt met zijn vrij vertaalde ondertiteling zeker de lachers op zijn hand.

x2_s.jpg
De acteur Bruno Ganz in de film Der Untergang spreekt klare taal over 'zijn' faculteit Bouwkunde in Eindhoven.

Wie de twee 'filmmakers' precies zijn, laten ze in het midden. De redactie van Cursor kreeg anoniem een link toegestuurd die leidt naar YouTube. De nieuwsgierigheid van de redactie werd niet teleurgesteld. Wie het Duits enigszins aan zich voorbij laat gaan en de ondertitels combineert met het driftige gesticuleren van Hitler - een fenomenale uitvoering van acteur Bruno Ganz - kan bijna niet ontsnappen aan een lachkramp.

Het filmpje is hier te bekijken.