Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Op donderdag 9 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

De IntroCursors zijn te vinden in het archief

Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar

Hajraa Heren 1 pakken zilver op ESK Volleybal

13 augustus- Team Heren 1 van Hajraa is tweede geworden op het Europees Studenten Kampioenschap dat gehouden werd van 22 juli tot 30 juli in de hoofdstad van Polen.  De twaalf volleyballers uit Eindhoven (waarvan de helft aan de TU/e studeert of studeerde) verloren in de finale tegen het team van de staatsuniversiteit van Rusland.

x8_s.jpg
Grote vreugde bij de Harjaa mannen die tweede werden op ESK Volleybal 2010

“Dat ze met 3-0 verloren van Rusland is terecht”, zegt Nick Daemen, assistent-coach van Hajraa. “Dat team bestaat uit full-professionals en maakte weinig fouten. De weg naar de finale was veel spannender.” Nadat de Eindhovenaren in de kwartfinale Servië hadden verslagen wonnen ze in halve finale met 3-2 van het –ook volledig betaald volleybal spelende- Turkse team.
Er werd op zeer hoog niveau gespeeld. Zeven van de Hajraa Heren 1-studenten spelen semi-professional in Belgische teams. Een van de troeven van Hajraa was dat zij een enorme supportersschare hadden verzameld. “Op zo’n toernooi met veertien deelnemers speel je zes wedstrijden in tien dagen. De rest van de tijd hebben onze mannen andere teams aangemoedigd en voor sfeer gezorgd. Dat kregen ze terug bij hun sleutelwedstrijden; de tribune zag oranje van spelers die zich speciaal voor het Eindhovense team hadden verkleed. Zelfs de twee Duitse teams hadden shirtjes gekocht in Warschau,” vertelt Daemen die wegens werkverplichtingen niet mee kon. Hoofdcoach Misha Latuhihin begeleidde het team op het ESK in Polen. (NS)