De Big Bang van TN

foto
    Wie denkt dat studenten zich alleen maar een stuk in de kraag zuipen en feestvieren, komt bedrogen uit. Natuurlijk houdt de gemiddelde student van een biertje op zijn tijd, maar daarnaast zijn ze ook maatschappelijk geëngageerd. Dat lieten studenten dinsdag weer eens zien, toen ze hun plannen presenteerden voor het Glazen Huis van 3FM. Enthousiast kwamen ze met ideeën die geld moeten opleveren voor het goede doel. Het belooft wat voor de acties in december. Ik ben benieuwd.
    Studenten presenteren plannen Glazen Huis
    7 oktober 2010 - Studenten krijgen steeds meer ideeën over het Glazen Huis van radiostation 3FM, dat eind december op de Markt in Eindhoven komt. Op initiatief van drie TU/e-studenten staken gemeente, studenten, Stichting CityDynamiek en andere betrokkenen dinsdag 5 oktober de koppen bij elkaar om de plannen van studenten te inventariseren.

Een betaald ritje met de racewagen van University Racing Eindhoven. Dansen op de ‘Sustainable Dance Floor’ die de TU/e heeft ontwikkeld. Een grote kerstborrel op de TU/e. Een markt met ‘leuke en educatieve’ activiteiten. Met helium gevulde condooms verkopen, die de lucht ingaan. De voetbalrobots van Tech United die schoten van PSV-spelers moeten zien te stoppen. Een gadget voor alle studenten. Een wereldrecord bankhangen. Fietsen die constant energie leveren. Een huis maken van lege kratten. De langste polonaise maken.

Bij de studenten leven heel wat ideeën, bleek dinsdag in het stadhuis. De komende tijd moeten ze de ideeën verder uitwerken, aangeven of ze vergunningen nodig hebben en beargumenteren wat ze verder nodig hebben.

TU/e-studenten Maarten Sjoerdsma, Irene van Bussel en Eline Meesters hebben de stichting Studenten in actie voor het goede doel opgericht om de plannen te verzamelen en coördineren. Maarten: “Wij helpen de studenten waar mogelijk en maken de weg naar vergunningen zo vlak mogelijk. Ons doel is veel geld op te halen voor het Rode Kruis en Eindhoven als studentenstad op de kaart te zetten.”

Begin november is er weer een bijeenkomst met alle betrokkenen, waar de plannen concreter moeten zijn. Dit jaar zamelt 3FM geld in voor kinderen die hulp nodig hebben als gevolg van HIV. (JvG)

Studenten kunnen hun ideeën ventileren via HIVaanhetlicht@gmail.com.

Ideas for the Radio 3FM Glass House are booming within the student community. The Glass House will be set up at the Eindhoven Market by the end of December. On the initiative of three TU/e students a meeting was organized for the city, students, the CityDynamiek foundation and others involved, to discuss the students’ ideas. This year, 3FM will be raising money for children suffering from the consequences of HIV. Have an idea? Send an e-mail to HIVaanhetlicht@gmail.com.