Dutch Design Week
    Bastiaans ‘director’ bij IEEE
    21 oktober 2010 - Dr.ir. Martin Bastiaans, universitair hoofddocent bij Electrical Engineering in de capaciteitsgroep Signal Processing Systems, is begin oktober verkozen tot Director-Elect van regio 8 van the Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) - de grote internationa-le vereniging van professionals op het gebied van elektrotechniek. Regio 8 behelst Europa, Afrika en een groot deel van Azië.

Bastiaans volgt eerst twee jaar een ‘opstarttraject’ als Region Delegate/Director Elect, is dan twee jaar Region Delegate/Director van de regio en fungeert daarna nog eens twee jaar als Past Region Delegate/Director. Tot zijn functie behoren onder meer het onderhouden van contacten binnen de regio en het bespreken van voorstellen met de ‘Board of Directors’.

Bastiaans heeft er naar eigen zeggen hard voor moeten werken om verkozen te worden. “Ik ben door middel van een petitie genomineerd. Dat wil zeggen dat ik handtekeningen moest verzamelen. Ik moest er minstens 876 hebben en ik had er meer dan 1.300. Mijn grote geluk is denk ik geweest dat ik veel leden ken.” Bastiaans was als student al lid van IEEE en sinds 1996 is hij actief lid. (JvG)

Early October, dr.ir. Martin Bastiaans, asso-ciate professor at Electrical Engineering for the Signal Processing Systems capacity group, was elected the region 8 Director-Elect of the Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE). IEEE is a big international association for electrical engineering professionals.