Dutch Design Week

Christian Günther wint Beta PhD Award 2010

4 november 2010 - Dr.ir. Christian Günther heeft de Beta PhD Award 2010 ontvangen. Deze prijs wordt toegekend aan degene die in het afgelopen kalenderjaar het beste proefschrift heeft verdedigd binnen de onderzoekschool Beta. De prijs, vijfhonderd euro, is uitgereikt tijdens het Beta-congres ‘Operations Management on the move’ dat op 2 en 3 november plaatsvond aan de TU/e.

Christian Günther beschrijft in zijn proefschrift ‘Process Mining in Flexible Environments’ de toepassing van process mining in flexibele omgevingen. Dit zijn omgevingen waarbij heel veel mogelijke taken in verschillende volgordes en combinaties kunnen worden uitgevoerd - zoals in ziekenhuizen.

Günther heeft diverse nieuwe process mining-technieken ontwikkeld waarbij hij gebruikmaakt van nieuwe inzichten. Het werk van Christian Günther heeft een grote maatschappelijke en wetenschappelijke relevantie’, zo was het oordeel van de jury.

Binnen Beta wordt samengewerkt door onderzoekers van de faculteiten Industrial Engineering & Innovation Sciences en Wiskunde & Informatica van de TU/e, en onderzoekers van CTIT (Centre for Telematics and Information Technology) van de Universiteit Twente op het gebied van analyse, ontwerp en beheersing van operationele processen binnen technologie-intensieve organisaties in industrie, distributie en dienstverlening.

Op basis van ervaringen opgedaan tijdens zijn promotieonderzoek, heeft Christian Günther het bedrijf Fluxicon opgericht (zie http://fluxicon.com). (BS)

Dr.ir. Christian Günther received the Beta PhD Award 2010 for his dissertation titled ‘Process Mining in Flexible Environments’. The prize is awarded to the one PhD student who defended the year’s best Beta dissertation. In his work, Günther describes the use of process mining in flexible environments. These are environments that allow many different tasks to be executed in many different orders and combinations – as is the case in hospitals, for example.