Dutch Design Week

Feestje wegens start nieuwbouw W-hal

4 november 2010 - Hoewel het startsein voor de nieuwbouw van de W-hal in oktober feitelijk al is gegeven, houdt het College van Bestuur van de TU/e op woensdag 1 december toch een feestelijke bijeenkomst om deze mijlpaal te vieren. Om 16.15 uur is de aftrap aan de westelijke ingang van de W-hal en zal bestuursvoorzitter dr.ir. Arno Peels kort het woord voeren. x24_s.jpg
    De nieuwbouw van de W-hal.

De nieuwbouw van de W-hal vormt de opmaat naar Campus 2020, het project dat het gehele universiteitsterrein een ander aanzicht moet geven. De W-hal wordt het hart van de compacte TU/e-campus en zal veranderen in een ontmoetingsplaats voor studenten, medewerkers, onderzoekers en ondernemers.
    Na de nieuwbouw zal de faculteit Wiskunde & Informatica er worden gehuisvest, evenals de universiteitsbibliotheek een de Centrale Studievoorzieningen van de TU/e.

Aanvankelijk zou de nieuwbouw eind juni een aanvang nemen, maar dat werd uitgesteld. Oorzaak was de vondst van asbestvezels in en om de bouwplaats. Dat kwam enigzins als een verrassing, omdat na eerdere keuringen de W-hal en omgeving asbestvrij was verklaard. De TU/e heeft de hoofdaannemer Aldenzee/Van der Heijden aansprakelijk gesteld voor de extra saneringskosten. Het is op dit moment nog niet duidelijk hoe de juridische afloop zal zijn. (FvO)

Even though construction of the new W-hal was already given the green light last October, the Executive Board decided a festive gathering to celebrate the milestone was in order anyway. Kickoff is on Wednesday, December 1 at 4.15PM, at the W-hal’s west entrance. Chairman of the Board dr.ir. Arno Peels will be giving a short speech.