spacer.png, 0 kB
Volg Cursor via Twitter Volg Cursor via Facebook Cursor RSS feed
spacer.png, 0 kB

spacer.png, 0 kB

Dutch Design Week
Cursor in PDF formaatCursor als PDF
    PrintE-mail Tweet dit artikel Deel dit artikel op Facebook
    Radboud wil van reclamefilmpjes met fetisj-model af
    09 november 2010 - Geen goed idee, die nieuwe promotiefilmpjes voor de Radboud Universiteit met een voormalige playmate erin. Die filmpjes moeten “met stille trom vertrekken”, vindt collegevoorzitter Roelof de Wijkerslooth. x29_s.jpg
    Een screenshot uit een van de omstreden filmpjes.

    “De filmpjes zijn niet goed”, zegt Judith Rotink, voorzitter van de Nijmeegse studentenraad. “Ze zijn gênant en belachelijk. Ze zijn hooguit grappig zoals Oh Oh Cherso grappig is. Het is een vorm van leedvermaak.”

    Het eerste filmpje gaat over mannen die niet meer helder kunnen nadenken als ze met een mooie vrouw praten. In een ‘experiment’ probeert een jongen rekensommen te maken in de nabijheid van hoofdrolspeelster Ancilla Tilia. Hij kan geen woord meer uitbrengen, laat staan een som maken.

    Een lid van de ondernemingsraad vindt de drie filmpjes seksistisch en denigrerend, schrijft Voxlog. Zij liet ze zien aan De Wijkerslooth. Die kon er ook niet om lachen en noemde de filmpjes “verschrikkelijk”.

    Ancilla Tilia heeft in de Playboy gestaan en noemt zichzelf de Dutch Doll. Ze poseert veelal in latex. Ze is verkozen tot meest sexy vegetariër van 2008. Voorlopig staan de filmpjes nog hier. (HOP)

    The Executive Board at Radboud University Nijmegen isn’t all too happy about certain promotional videos featuring a playmate. The videos are to be removed from the university’s website.