Blanco, geel of rood?
    “Elke minuut die je erin steekt, is het waard”
    25 november 2010 - Het Onderwijs en Studenten Service Centrum (STU)/ International Relations Office hield dinsdag 23 november een International Experience Fair in de Zwarte Doos. Studenten kregen informatie over studeren en stagelopen in het buitenland.
    Foto | Bart van Overbeeke

Stephan Wijnands, vierdejaars student Werktuigbouwkunde, overweegt naar Australië te gaan - ver weg en een Engelstalig land zijn de criteria. “Ik vind het een kans om te zien hoe ze in andere culturen bepaalde problemen oplossen.” De Experience Fair heeft toegevoegde waarde voor hem. “Ik wist niet goed waar ik moest beginnen. Nu ga ik eerst op de website (www.tue.nl/goingabroad, red.) kijken en met een begeleider spreken.”

Belangstellende studenten konden in de informatiemarkt met vragen terecht bij stands van de faculteiten, het NUFFIC, AEGEE en BEST, STU en bij afgevaardigden van universiteiten uit Italië, Spanje en België. Pascal Laute, die Bouwkunde vertegenwoordigt, is te spreken over het initiatief. “Zo’n dag zou mij echt hebben geholpen in de voorbereiding. Alleen jammer dat het niet druk was, volgens mij waren niet veel studenten op de hoogte.”

Er waren lezingen over regelingen, beurzen en over interculturele communicatie en er was een paneldiscussie met ‘ervaringsdeskundigen’. Hierbij konden studenten vragen stellen aan studenten met buitenlandervaring. Op een vraag van een student of het niet te veel regelwerk is, antwoordt Chantal Tax, die naar Sydney is geweest: “Elke minuut die je erin steekt, is het waard.” (JvG)

On Tuesday, November 23, the STU/International Relations Office organized an International Experience Fair in the Zwarte Doos. Students were given information regarding studying and internships abroad.
    Check: www.tue.nl/goingabroad.