Zwoegen of de zweep

Annet Bertram nieuw lid Raad van Toezicht TU/e

2 december 2010 - Mr.drs. Annet Bertram wordt met ingang van 1 maart 2011 lid van de Raad van Toezicht van de Technische Universiteit Eindhoven. Staatssecretaris drs. Halbe Zijlstra van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) heeft haar benoemd voor een periode van vier jaar. Dat maakte Harry Roumen, secretaris van het College van Bestuur, donderdag 2 december bekend. x3_s.jpg

Bertram is sinds 2007 gemeentesecretaris van de gemeente Den Haag. Daarvoor vervulde zij leidinggevende functies bij het Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer, waar ze sinds 2002 directeur generaal Wonen is. Het nieuwe lid van de Raad van Toezicht studeerde sociologie en rechten. Als gemeentesecretaris is zij momenteel bezig met de oprichting van het Institute for Global Justice (IGJ). In dat kader vindt ook samenwerking plaats met TU's in Nederland.

Bertram volgt Pauline Krikke op. De VVD-burgemeester van Arnhem werd op 1 maart 2003 door OCW benoemd. Haar tweede termijn eindigt in het voorjaar 2011.

From March 1, 2011, mr.drs. Annet Bertram will be member of the Supervisory Board at TU/e. State Secretary drs. Halbe Zijlstra of Education, Culture and Science (OCW) appointed her for a period of four years. Harry Roumen, secretary of the Executive Board, revealed the news on Thursday, December 2.