Glazen Huis in 040
    Groepsleider AMOLF deeltijdhoogleraar aan TU/e
    16 december 2010 - Met ingang van 1 december is prof.dr. Jaime Gómez Rivas benoemd tot deeltijdhoogleraar in de groep Photonics and Semiconductor Nanophysics van Technische Natuurkunde.

Rivas leidt sinds 2005 Surface Photonics, een onderzoeksgroep van het FOM-instituut AMOLF die is ondergebracht bij Philips Research op de High Tech Campus Eindhoven. Deze groep houdt zich onder meer bezig met de optische eigenschappen van nanodraden en terahertzstraling.

De nieuwe hoogleraar studeerde astrofysica in Madrid en Luik en werkte enkele jaren bij de Stichting Ruimte-Onderzoek Nederland (SRON) voordat hij in 2002 in de natuurkunde promoveerde aan de Universiteit van Amsterdam. Na een verblijf aan de Technische Universiteit van Aken werd hij groepsleider bij FOM. Komende week mag hij in zijn nieuwe functie direct aan de slag als promotor van promovenda Silke Diedenhofen, die op 20 december het vierhonderdste proefschrift van AMOLF verdedigt. (TJ)

As of December 1, prof.dr. Jaime Gómez Rivas is part-time professor for the Photonics and Semiconductor Nanophysics group of Applied Physics. Since 2005, Rivas has been coordinating Surface Electronics, a research group of the AMOLF FOM Institute located at Philips Research at the High Tech Campus in Eindhoven.