Glazen Huis in 040
    Scholieren maken kennis met het studentenleven
    16 december 2010 - Zo’n twintig scholieren overnachtten van 9 op 10 december bij studenten, om aansluitend de open dag van de TU/e te bezoeken. Dit initiatief van Compositum heeft als doel scholieren warm te maken voor Eindhoven als studentenstad.

“We willen scholieren enthousiast maken voor wat er buiten de studie te doen is”, vertelt Ilse Megens van Compositum, de organisatie waarin leden van studentenverenigingen ESC, SSRE en Demos zijn vertegenwoordigd. Compositum kreeg met het idee om de kennismaking te koppelen aan de open dagen, bijval van het Communicatie Expertise Centrum (CEC), die de open dagen organiseert.

De scholieren aten in de sociëteiten, wisselden ervaringen uit met eerstejaars, bezochten het sportcentrum en sliepen in verenigingshuizen. Megens: “De scholieren waren enthousiast. Binnenkort evalueren we met het CEC en als het aan ons ligt doen we dit in maart opnieuw en dan hopelijk met nog meer scholieren.”

De open dagen werden op 10 en 11 december gehouden en trokken in totaal 1.102 vwo-scholieren. (JvG)

On December 9, some twenty pre-university students spent the night with students, and visited TU/e’s open day the day after. It was an idea initiated by Composium in order to get pre-university students to consider Eindhoven as a student city. The open days were held December 10-11 and attracted a total of 1,102 pre-university students.