Glazen Huis in 040
    Workshop glamourfotografie door TU/e-alumnus ‘exclusiever’
    16 december 2010 - De workshop die glamourfotograaf Patrick Kaas volgende week op het TU/e-terrein geeft voor 3FM Serious Request, biedt nog maar plaats aan vijf bieders in plaats van de geplande vijftien. Volgens TU/e-alumnus Kaas is in overleg met 3FM besloten de actie “een stuk exclusiever” te maken, met ook maar één model in plaats van de aanvankelijke drie. “Volgens de veilingmeester is dit beter voor de opbrengsten van de veiling.”

De berichtgeving over de workshop met drie Playmates is, na het eerste bericht in Cursor eind november, “een beetje uit de hand gelopen”, stelt Kaas. Zo werd in sommige media gesuggereerd dat alle drie modellen helemaal uit de kleren zouden gaan, “terwijl met hen sexy lingerie was afgesproken”. Bovendien presenteerden sommige sites de workshop als een actie die -mede- zou zijn opgezet door Playboy, terwijl het bovenal het idee was van fotograaf Kaas en een collega, die beiden veelvuldig voor het genoemde blad werken: “Helaas zijn daardoor veel vragen bij het blad terechtgekomen die zij niet konden beantwoorden. Het was volledig ons initiatief, maar in ons enthousiasme hadden we niet bedacht om het blad van tevoren goed te informeren. Dat had veel verwarring kunnen voorkomen”, erkent de Eindhovense fotograaf.

De TU/e-alumnus benadrukt dat alle drie modellen ‘zeer enthousiast’ waren over het initiatief, evenals 3FM waar de actie via de veilingmeester werd aangemeld. Van het trio -Ancilla Tilia, Carlijn Carter en Chantal Hanse- poseert in de nieuwe opzet alleen eerstgenoemde nog tijdens de workshop op het universiteitsterrein. (MvdV)

Bieden op de workshop van Patrick Kaas kan nog tot en met zondag 19 december via de veilingsite van 3FM Serious Request op www.ebay.nl.

The workshop for 3FM Serious Request that glamour photographer Patrick Kaas planned to do next week will only have room for five bidders instead of the initial fifteen. After a meeting with 3FM it was decided to keep the event “much more exclusive”, says TU/e alumnus Kaas. The photoshoot on TU/e grounds will now also feature only one model, instead of three.