Glazen Huis in 040
    Erotiek in De Zwarte Doos
    22 december 2010 - Exotische taferelen dinsdag 21 december in De Zwarte Doos. Fotograaf en TU/e-alumnus Patrick Kaas, die onder andere fotografeert voor de Playboy, gaf een workshop glamourfotografie voor de inzamelingsactie Serious Request van 3FM. Vijf gulle bieders mochten fetishmodel Ancilla Tilia vastleggen op de gevoelige plaat. Opbrengst: 3.440 euro. x12_s.jpg
    Foto | Bart van Overbeeke

Een TU/e-beveiliger houdt pottenkijkers weg van de eerste verdieping van De Zwarte Doos. In zaal 1.03 is een kleedkamer ingericht. Op bijeengeschoven tafels liggen minstens 20 latex pakjes en pikante lingeriesetjes uitgestald. Aan een geïmproviseerde kaptafel vol poederkwastjes, oogschaduw, oogpotloden en lipsticks zit erotisch model Ancilla Tilia in een zwart bustierjurkje met jarretels en daaroverheen een satijnen kamerjas.

Ze poseert normaal gesproken voor bladen als Playboy Nederland, Playboy America, FHM en Panorama. Ancilla: “Ik heb nog nooit geposeerd voor amateurs, bewust niet. Ik wil niet zomaar in het portfolio van Jan en alleman, dat is slecht voor mijn marktwaarde. Maar vandaag doe ik het kosteloos, voor Serious Request.”

De vijf mannelijke deelnemers (allemaal van buiten de TU/e) blijken ervaring te hebben met fotografie. Terwijl Ancilla, gezeten op een van de rode bioscoopstoelen, haar kamerjas opendoet, staan de mannen instemmend te knikken rondom Patrick Kaas die praat over de juiste brandpuntsafstand.

Om te voorkomen dat er onverhoopt toch minder flatteuze foto’s van Ancilla gaan circuleren, worden alle foto’s gemaakt met de camera van Patrick Kaas. De deelnemers krijgen een selectie thuisgestuurd. Zodat ze toch iets aan hun vrienden kunnen laten zien. (SK)

It was quite an exotic sight in De Zwarte Doos on Tuesday, December 21. Photographer and TU/e alumnus Patrick Kaas, who does shoots for Playboy, gave a workshop in glamour photography for 3FM’s Serious Request fundraiser. Five freehanded bidders got a chance to capture fetish model Ancilla Tilia’s curves on film. Proceeds: 3,440 euro.