Glazen Huis in 040
    Opbrengst SeriousConcert : vijf rooie ruggen
    22 december 2010 - Quadrivium kan minimaal vijfduizend euro inleveren bij Het Glazen Huis. Dat geld is opgehaald met het SeriousConcert dat dinsdagavond in het Muziekgebouw Frits Philips in Eindhoven is gegeven. Publiekstrekker was Do, indrukwekkende zangeressen waren Merel Koman, Stevie Ann en Jenny Lane. Zij en saxofonist Johan van der Linden werden groots begeleid door harmonieorkest Auletes. Voor de pauze speelde Het Brabants Orkest vrolijke werken van Brahms, Kodaly en Strauss. x16_s.jpg
    Zangeres Do tijdens het Serious Concert. Foto | Bart van Overbeeke

Rond de zeshonderd bezoekers zijn er afgekomen op het benefietconcert dat Eindhovens Studenten Muziek Gezelschap Quadrivium in korte tijd organiseerde. De keuze aan popartiesten bleek een gelukkige.

“Niemand had gedacht dat het Muziekgebouw zo kon knallen”, zegt Petra Alkema namens de organisatie. Ze is blij dat zo veel muzikanten belangeloos hun bijdrage leverden. Het Muziekgebouw zelf heeft wel een rekening gepresenteerd voor zaalhuur en techniek. Ook het geld van de drankjes ging niet naar SeriousRequest. Toch heeft de verkoop van kaarten van 24,50 euro en 1.200 loten van 1 euro minstens vijf rooie ruggen opgeleverd.

Quadrivium had geen kosten aan bloemen en flessen wijn voor de artiesten, die werden geschonken door respectievelijk Studium Generale en het Universiteitsfonds. De loterijprijzen, waaronder een pennenset, een ‘glow in the dark’-voetbal en een swarovskiketting, werden bijgedragen door winkeliers in de Heuvelgalerie.

Het publiek had wel zin in een feestelijke muziekavond. Bij de laatste nummers van Do stond de zaal te swingen en te klappen alsof ze er geen genoeg van kreeg. Het toegift werd op initiatief van Auletes-dirigent Jos Schoevers geveild. En zo bracht de titelsong van Serious Request , ‘Wijd open’, nog eens extra 120 euro op. (NS)

Quadrivium will be donating at least 5,000 euro to the Glass House. The money was raised with a ´Serious Concert´ that was held last Tuesday night in Muziekgebouw Frits Philips in Eindhoven. Singer Do was the major crowd puller, other impressive singers included Merel Koman, Stevie Ann and Jenny Lane. The latter sang with sax player Johan van der Linden and the duo was accompanied by concert band Auletes. Before the intermission, the Brabant Orchestra played upbeat works by Brahms, Kodaly, and Strauss.