Glazen Huis in 040
    TU/e-student haalt twee masters cum laude
    05 januari 2011 - De 23-jarige Werner Lazeroms heeft binnenkort goede papieren voor de toekomst. Hij haalde in 5,5 jaar tijd de bachelors en de masters Technische Natuurkunde én Technische Wiskunde. Zijn masters haalde hij ook nog eens cum laude, dus met gemiddeld een 8 of hoger als eindcijfer. Op 22 december ontving hij zijn diploma voor Applied Physics en op dinsdag 11 januari volgt Applied Mathematics.

Zijn twee afstudeerrichtingen, Physics of Transport in Fluids en Applied Mathematics, combineerde Lazeroms in één afstudeerproject. Hij onderzocht de voortplanting van geluid in langzaam variërende kanalen met temperatuurgradiënten. Hij ontwierp een wiskundig model dat gebruikt kan worden om de geluidsemissie van vliegtuigmotoren te beschrijven. Voor dit project kreeg hij een 9 toegekend.

In februari start Lazeroms een promotietraject aan de Kungliga Tekniska Högskolan in Stockholm, Zweden. Het onderzoek zal gaan over het modelleren van turbulente stromingen in de atmosfeer, in het bijzonder dichtbij de Noordpool. Dit onderzoek kan ten goede komen aan klimaatmodellen, die volgens Lazeroms op dit specifieke punt nog niet goed schijnen te kloppen.

De taal zal in ieder geval geen probleem zijn, want tussen de bedrijven door heeft Lazeroms ook nog een cursus Zweeds gedaan. (SK)

23-year-old Werner Lazeroms will soon have some solid degrees for his future. In 5.5 years time, he managed to finish both Bachelors and Masters of Applied Physics and Applied Mathematics. On top of that, he received both Master degrees with honors. On December 22, he received his Applied Physics degree; his degree for Applied Mathematics will follow on January 11.