Glazen Huis in 040
    PF brengt praktisch handboek voor eerstejaars
    05 januari 2011 - Waar vind ik tweedehands meubels voor mijn kamer? Hoe krijg ik medezeggenschap in TU/e-beleidsvoering? Hoe kom ik aan gratis collegeblokken? De vereniging PF heeft allerlei handige studentenweetjes gebundeld in een gratis handboek voor eerstejaars studenten. De laatste uitdeelrondes vinden donderdag 6 januari plaats in Helix aan de eerstejaars van Scheikundige Technologie. x26_s.jpg

Waarom dit handboek? “Deze informatie, als die überhaupt al ergens te vinden was, was gefragmenteerd beschikbaar via allerlei instanties aan de TU/e, of in de hoofden van medestudenten. Deze informatie moest gewoon gebundeld worden in één handig boekje”, aldus Tom Kamps, bestuurslid van de PF.

Hoewel het handboek voornamelijk bol staat van handige informatie, is het voor docenten niet te hopen dat de eerstejaars álle tips opvolgen. Onder het kopje ’15 dingen die je kunt doen voor een leuker college’ staan tips als: ‘Neem je vuvuzela mee / Ga 5 of 6 keer tijdens het college naar het toilet en kleed je elke keer om / Neem een typemachine mee om aantekeningen te maken’.

Wie het uitdelen gemist heeft, kan nog terecht bij de PF, in de bibliotheek of bij de eigen studievereniging voor een gratis exemplaar. Ook staat het boekje online. In september verschijnt een vernieuwde druk. (SK)

Student party PF gathered all kinds of practical facts and published them in a guidebook for freshmen. According to PF’s board members, most of the information that is currently available is scattered, and there’s a lot of knowledge inside students’ heads as well. It’s why they decided the time was right to compile all significant details into one booklet. The booklet (Dutch only) is available at student associations, the library and online.