Glazen Huis in 040
    NS komt studenten alsnog tegemoet
    10 januari 2011 - Studenten kunnen deze maand goedkoper reizen. Met een ov-weekkaart mogen ze ’s zondags gratis de trein pakken. En met een weekendkaart kunnen ze na zeven uur ’s avonds als railrunner het land door. x29_s.jpg

Daarmee hoopt de NS de drukte in de ochtendspits te verkleinen. Dat is nodig omdat er veel treinen in reparatie zijn die stukgingen in de afgelopen vorstperiode.

Eerder voerde de NS het ‘zoutkaartje’ in. Ook mogen jaarkaarthouders in januari buiten de spits eerste klas reizen. Reizigers met een voordeelurenkaart kunnen ’s avonds na zeven uur met een railrunner-kaartje van 2,50 euro reizen.

Studenten vielen aanvankelijk buiten de boot omdat ze “geen contractpartner van de NS” zijn. De tegemoetkoming aan vaste abonnementhouders zou voldoende effect hebben, was tot vorige week de verwachting van de NS. (HOP)

This month, students can get around at a bargain. With a public transport week pass, they can now travel for free on Sundays as well. Those in possession of a weekend pass can travel at a railrunner’s rate on weekdays after 7PM.