Glazen Huis in 040
    Isis ondervindt weinig tegenstand op eigen NSK
    12 januari 2011 - Het Nederlands Studentenkampioenschap (NSK) Ploegenachtervolging is vandaag gewonnen door het Eindhovense team ‘Isis hard en diep’. x35_s.jpg
    Van voor naar achteren schaatsen TU/e--studenten Erik Alfrink, Gerwin Pater en Rik Koppelaar. Foto | Bart van Overbeeke
    Het NSK werd verreden in het IJssportcentrum Eindhoven. Er deden vier ploegen mee, waarvan twee van de Eindhovense Studenten Schaats Vereniging Isis. Het NSK vond plaats tijdens het jaarlijkse Isis Toernooi, dat op 11 en 12 januari is gehouden.

Het team ‘Isis hard en diep’ won de ploegenachtervolging tijdens het NSK. Zij namen het op tegen een ander Isis-team, een team van studenten uit verschillende studentensteden en tegen een team Eindhovense studenten met weinig schaatservaring.

Volgens Erik Alfrink van Isis is de opkomst lager dan verwacht. “We hebben meer studenten gevraagd, maar die moesten om verschillende redenen afhaken.” Deelnemers verreden ook individueel verschillende afstanden. Rik Koppelaar, student Werktuigbouwkunde, won het mannenklassement en Sandra Kouijzer (Scheikundige Technologie) was de beste bij de vrouwen. (JvG)
    Today the Eindhoven skating team ‘Isis hard en diep’ won the Dutch Student Championships (NSK) Long Track Speed Skating. The NSK was held at the Eindhoven IJssportcentrum. Four teams competed, two of which were delegations of the Eindhoven Student Skating Association Isis.