Happy 2011 x 5
    Inschrijving Van Damme-beurs verlengd
    18 januari 2011 - De inschrijfperiode van de Marina van Damme-beurs is tot 28 januari verlengd. De beurs is bedoeld voor aan de TU/e afgestudeerde vrouwen, bij voorkeur jong en geboren uit ouders zonder academische opleiding. De beurs –negenduizend euro groot- wordt op 3 maart voor de tweede keer door de TU/e toegekend.

Deelneemsters maken kans op een bedrag van negenduizend euro, te steken in een studie, stage of project. Ook zijn er twee troostprijzen van duizend euro te vergeven. De kandidaten hoeven niet in de wetenschap werkzaam te zijn: ambitieuze vrouwen in het bedrijfsleven of de overheid komen ook in aanmerking.

Vorig jaar won dr.ir. Jannie Wijnen de beurs. De alumna van Biomedische Technologie gebruikte het bedrag om een half jaar als postdoc onderzoek te doen naar borstkanker aan het Universitair Medisch Centrum te Utrecht.

De Marina van Damme Beurs wordt beschikbaar gesteld door dr.ir. Marina van Damme. Zij was de eerste vrouw die (in 1953) in Delft promoveerde. Ook voor alumni van Delft en Twente is jaarlijks een beurs beschikbaar. In Eindhoven wordt de beurs uitgereikt door het Universiteitsfonds Eindhoven (UfE). (TJ)

The registration period for the marina van Damme grant has been extended until January 28. The grant is meant for women who graduated from TU/e, and whose parents are preferably not academics. On March 3, the nine thousand euro grant will be awarded for the second time. For more information, check http://tinyurl.com/marinavandamme.