De belangrijkste veranderingen in de URE06 zitten hem in het gebruik van carbon, vertelt Arjan van der Linden, pr-manager van het team. "De auto van afgelopen jaar, onze eerste elektrische wagen, woog 269 kilo. Vergeleken met de concurrentie was dat aan de zware kant. Daarom focussen we dit jaar voor een deel op het gewicht." Er is al een aandrijfas van carbon gearriveerd, er komt een nieuwe dunnere neus voor de nieuwe auto en de velgen zijn niet langer van magnesium, maar van carbon.
Net als vorig jaar zal URE met de elektrische wagen deelnemen aan wedstrijden in Engeland (Silverstone), Duitsland (Hockenheim) en Oostenrijk. Het zal niet eenvoudig zijn om de resultaten van 2010 (respectievelijk derde, tweede en eerste) te evenaren: deden vorig jaar nog minder dan twintig teams mee aan de Formula Student Electric Competition, dit jaar zijn alle dertig plekken al volgeboekt en is er zelfs een flinke wachtlijst. Van der Linden: "We verwachten ook dat de andere teams sterker zijn geworden. Vorig jaar was het voor ons echt pionieren als eerste deelnemer uit de Benelux, maar we zijn ook door andere teams op ideeën gekomen hoe het nog beter kan." De Formula Student competitie is zeer internationaal, met deelnemers uit Europa, Azië, Amerika en Australië. (TJ)
Geïnteresseerd? Stuur een mailtje naar universityracing@tue.nl om te kijken of er nog plek is in de Blauwe Zaal. De presentatie begint om 19.15 uur. |