Biobrandstof buiten bereik
    Internationaal tintje aan Trappenloop
    3 maart 2011 - Een kleine twintig sportievelingen namen dinsdag deel aan de door studentenatletiekvereniging Asterix georganiseerde Trappenloop in het Hoofdgebouw.
    Foto | Bart van Overbeeke

Leden van Asterix, maar ook gelegenheidshardlopers in hun spijkerbroek, beklommen de trappen van de kelder tot de twaalfde verdieping. De snelsten zelfs binnen een minuut. Een bijzondere deelnemer was de Duitse ‘professionele trappenloper’ Stefan Minten, die over de hele wereld reist om trappen te lopen. Als we zijn site stairman.org moeten geloven, beklom Minten niet alleen trappen in New York en Singapore, maar bedwong hij ook Egyptische piramides. Tegen de piepjonge studenten was de al wat oudere professional dinsdag echter niet opgewassen. Hij eindigde niet in de top drie. (TJ)

Last Tuesday, almost twenty sports freaks participated in the Stairs Run in the Hoofdgebouw organized by student athletics association Asterix. Asterix members as well as occasional runners in jeans climbed all stairs from the basement all the way up to the twelfth floor. Some even managed to do so in under a minute.