Biobrandstof buiten bereik
    Nieuwe EE-master Care and Cure
    3 maart 2011 - Gezondheid is een steeds belangrijker gebied voor toepassingen uit Electrical Engineering. Denk aan MRI-scanners, pacemakers en apparatuur die helpt diagnoses te stellen. De ontwikkeling van deze toepassingen is het onderwerp van de nieuwe masteropleiding Care and Cure.

Alle vakken, op twee nieuwe na, worden al jaren gedoceerd bij EE. Wat dat betreft is er niet echt een nieuwe mastertrack, zegt dr.ir. studieadviseur Jan Vleeshouwers. “De nieuwe naam Care and Cure helpt bij de profilering van Electrical Engineering. De meeste mensen hebben moeite onze opleiding ergens aan te koppelen, maar nu is dat duidelijker. We verwachten dat het nieuwe studenten trekt.”

Die studenten moeten eerst een bachelor bij EE, Biomedische Technologie of Werktuigbouwkunde gehaald hebben. Dat kan ook bij vergelijkbare studies in Delft of Twente. (NS)

Health is an increasingly important area for Electrical Engineering applications. Just think of MRI, pacemakers, and diagnosis equipment. The development of these applications is the main focus of the new master Care and Cure.