Biobrandstof buiten bereik
    Zoeken naar de nieuwe Zuckerberg
    16 maart 2011 - Studenten ict en media die denken dat ze Facebook-oprichter Mark Zuckerberg kunnen evenaren, mogen hun gouden idee met wat geluk presenteren aan ondernemers in het Amerikaanse Silicon Valley. x19_s.jpg
    De film 'The social network' is gebaseerd op de ontstaansgeschiedenis van Facebook.

Wie een goed idee heeft kan dat tijdens verschillende selectierondes voorleggen aan Nederlandse investeerders. De student met het beste voorstel mag daarna naar Silicon Valley – de bakermat van onder meer Google en Apple – om het te bespreken met grote investeerders en bedrijven.

De wedstrijd wordt georganiseerd door Innovation Industries, een bedrijf dat media- en ict-ondernemers koppelt aan investeerders. ISO-voorzitter Guy Hendricks promoot de wedstrijd. “Wij willen niet alleen maar klagen, maar ook laten zien dat er voor studenten heel veel mogelijkheden zijn.” (HOP)

Quest for new Zuckerberg
    Students of ICT & Media who think they can rival Facebook founder Mark Zuckerberg, might just get the chance to present their one-in-a-million idea to a group of entrepreneurs in the US-based Silicon Valley. Anyone with a good idea will get the chance to present it to Dutch investors during several preliminaries. The student with the best idea will be flying to Silicon Valley – the cradle of Google and Apple, just to name a few – to discuss it with major investors and companies.