Biobrandstof buiten bereik
    Common Room TU/e grijpt naast Nuffic-prijs
    16 maart 2011 - De Common Room in de Bunker, een ontmoetingsruimte voor Nederlandse en internationale studenten en medewerkers, is derde geworden bij de Nuffic Orange Carpet Award. Artez, hogeschool voor de kunsten, ging er met de eerste prijs vandoor. x20_s.jpg
    Het logo van de Orange Carpet Award van Nuffic

De prijs werd gisteren, dinsdag 15 maart, uitgereikt tijdens het Nuffic Jaarcongres. De drie finalisten waren, naast de TU/e, Artez hogeschool voor de kunsten en de UTwente. De prijs is uitgeschreven door internationaliseringsorganisatie Nuffic voor projecten die meerwaarde geven aan internationale studenten in Nederland.

De Eindhovense ontmoetingsruimte Common Room was een van de kanshebbers. Artez won met het MEMENTO-project, een internationale, educatieve kunstexpositie, gemaakt door studenten, rond het thema 'de visulisatie van herinneringen'. De Universiteit Twente deed mee met 'Students for Students', een drie maanden durende introductieperiode voor internationale studenten. Twente werd tweede. Er waren in totaal veertien inzenders voor de prijs. (BS)

Common Room TU/e misses out on Nuffic Prize
    The Common Room in the Bunker, a meeting point for Dutch and international students and staff, came in third at the Nuffic Orange Carpet Award. Artez Institute for the Arts nabbed first place.