Communicatief kachelen
    Studenten alpenclub viert lustrum
    23 mei 2011 - De Eindhovense Studenten Alpen Club (ESAC) viert dit jaar haar zevende lustrum. De vereniging, die zich in de brede zin van het woord bezighoudt met de Alpensport, is op 18 februari 35 jaar geworden. Op 14 mei is de dies gevierd in en om de Eindhovense klimhal Monk Bouldergym op Strijp-S. Ook werd een culinaire workshop gehouden. x9_s.jpg
    Foto | Eef Brouns

ESAC heeft aan het lustrumjaar het thema 'doorbijten!' toegekend, met een knipoog naar de reputatie binnen de Nederlandse SAC-wereld om veel en vooral lekker te eten, laat ESAC-secretaris Nico Rikken weten.

In de middag is een culinaire workshop gehouden op gasbranders, onder leiding van een topkok van het kookinstituut van André Amaro. Niet alles van de workshop zal tijdens klimweekenden of Alpentrips worden toegepast, maar technieken als het fileren van vis en het kleuren van risotto kunnen volgens Rikken altijd nog op zeeniveau van pas komen.

SAC'ers uit heel Nederland waren afgereisd naar Eindhoven om daar ‘s middags van de klimroutes van Monk Bouldergym te genieten. Na het avondeten werd het feestje opgewarmd door beatboxer Box the Beat, aangesterkt door een gitarist, saxofonist en zangeres. De avond werd door de dj in de sfeervolle klimhal voortgezet, compleet met snoepversiering en vlammenwerpers.

Er worden door het jaar heen nog diverse lustrumactiviteiten georganiseerd. Zo is er op woensdagavond 8 juni een gratis lezing over voeding in de bergsport.

Voor meer informatie zie esac.climbing.nl.

Student Alpine Club celebrates luster
    The Eindhoven Student Alpine Club (ESAC) is celebrating its seventh luster this year. The club, which engages in Alpine sports in the broadest sense, turned 35 on February 18. On May 14, they celebrated the dies in and around Monk’s Boulder Gym at Strijp-S in Eindhoven. There was also a culinairy workshop.