TU/e als thuishaven
    Harde paintbalkogels op Softe Ballen Games
    6 juni 2011 - Ja, er werd softbal gespeeld tijdens de Softe Ballen Games, maar daarnaast konden studenten volop andere spellen en activiteiten doen bij sportpark De Bokt in Eindhoven. Het Illustere Dispuut Quare, een dispuut van studentenvereniging SSRE, hield het evenement voor de 22ste keer op Hemelvaartsdag. x21_s.jpg
    Foto's | Rien Meulman

De ongeveer tweehonderd studenten, die uit Eindhoven maar ook uit Enschede en Delft kwamen, moesten onder meer een toren bouwen van bierkratjes - de bouwgroep van de meest creatieve toren werd getrakteerd op bier.

Verder werd ‘de sterkste man van Nederland’ in het klein nagebootst, waarbij studenten hun krachten moesten tonen door een Landrover met een touw voort te trekken. De snelsten mochten hun pul ‘oneindig’ bijvullen.

Een spel dat was voorbehouden aan de mannelijke deelnemers was Texas showdown; met ontbloot bovenlijf moesten ze elkaar zien te raken met paintballkogeltjes.

Volgens Hugo Ideler, die in de organisatie zat namens het dispuut, waren zowel het softballen als de spellen eromheen goed verlopen. “De finale was nog echt spannend. Enschede had een studentensoftbalvereniging gestuurd en stond tegenover een Eindhovense vriendenclub. Het leverde een paar mooie homeruns op.” Uiteindelijk ging de meer ervaren ploeg uit Enschede er toch met de winst vandoor. (JvG)

Yes, there were softball games at the Soft Balls Games, but there were many other activities for students to participate in as well at sports park De Bokt in Eindhoven. The Ascension Day event was organized by Illustere Dispuut Quare, one of student association SSRE’s chapters. It was the 22nd edition.