Cancan voor jarige TU/e

ID-studenten ‘ontwerpen’ eigen feest

24 juni 2011 - Studievereniging Lucid (Industrial Design)  had gisteren overdag workshops, waarbij ze een loungeruimte, decoratie, meubels, kunst en vj-beelden maakten voor hun eigen feest Genius, dat ’s avonds in het Temporary Art Centre (TAC) in Eindhoven werd gehouden. x2_s.jpg
    Foto l Bart van Overbeeke

Zowel in Vertigo, het Hoofdgebouw als bij TAC stroopten studenten Industrial Design (ID) gisteren de mouwen op. Ze werkten de hele dag om hun eigen feest in elkaar te zetten. De ID-studenten maakten een grote vogel van tientallen bierblikjes en hingen die later op. Ze creëerden een loungeruimte met catwalk annex ‘cattunnel’, waar volgens Lucid-voorzitter Marleen van der Wiel door de lichteffecten en door de dj die er binnen draaide een ‘erg gave sfeer’ hing. “Het bijzondere was dat als je buiten de ruimte stond het allemaal heel klein leek, maar eenmaal binnen bleek de loungeruimte erg groot.”

ID-student Dennis de Klein gaf een vj-workshop aan zijn medestudenten, waarbij de deelnemers zelf bewegende beelden maakten die bij de muziek passen. ’s Avonds mochten ze omstebeurt als vj fungeren. Verder maakten de id’ers nog meubels voor hun eigen feest en creëerden ze interactieve beelden.

Marleen van der Wiel blikt tevreden terug op het evenement. “De workshops zouden tot vijf uur duren, maar omdat nog niet alles klaar was en de deelnemers het zo leuk vonden is er nog tot half negen doorgewerkt.  Bij het feest waren ’s avonds zo’n 250 mensen.” Optredens waren er van Disasteradio, Black Box Red and DRTMSTR vs PENNY PONY. (JvG)

Meer foto's zijn te vinden op de Facebookpagina van Cursor.

ID students design own party
    On June 23, student association Lucid (Industrial Design) hosted workshops in which participants created a lounge area, decoration, furniture, art and VJ material for their own party Genius. Genius was held in the night of that same day in the Temporary Art Center (TAC).