Cursor zegt: dag!
    Op zoek naar hangsloten en een medicijnpotje op de campus
    1 juli 2011 - Zeven teams van TU/e-studenten gingen van 9 tot 16 juni op de campus op jacht naar vier voorwerpen, die uiteindelijk tot een nieuw voorwerp leidden. De Puzzlehunt, een initiatief van studentencomputervereniging Stack, bleek te leiden naar vier hangsloten en een medicijnpotje, die goed waren verstopt. Zo goed, dat zelfs het winnende team Batspaupers ‘slechts’ tot drie hangsloten kwam. x5_s.jpg

Ook bij de tweede editie van de Puzzlehunt op de TU/e bleken de puzzels erg moeilijk te zijn. “De teams gaven aan dat ze het ongeveer even moeilijk vonden als vorig jaar en toen vonden ze het verschrikkelijk moeilijk”, vertelt TU/e-alumnus en mede-organisator Angelo Wentzler. De puzzel bestond uit een document met visuele aanwijzingen. Zo verwees een afbeelding van een kentekenplaat naar een auto die bij het Hoofdgebouw stond met daarop ook weer puzzels en stonden enkele getallen voor geocoördinaten die leidden naar één van de hangsloten. Het uiteindelijke doel, een medicijnpotje, bleek verstopt te zijn bij W-hoog. Wentzler: “Veel mensen zijn er dichtbij geweest, het bleek namelijk een rokersplek te zijn.” De winnaars waren volgens Wentzler erg snel in de puzzels oplossen, maar misten op een haar na het hangslot bij Corona.

De deelnemers kregen punten voor de snelheid waarmee ze de puzzels oplosten en voor de hoeveelheid getraceerde voorwerpen. Daar bleken de vijf leden van team Batspaupers het beste in te zijn. Team Pael belandde op de tweede plek en volgens Wentzler zette Marc van der Steen (team solo) een bijzondere prestatie neer door alles alleen op te lossen en de derde plaats te behalen.  De winnaars kregen bordspellen voor hun prestatie.

Volgens Wentzler viel het aantal deelnemende teams dit jaar iets tegen, maar staat het vast dat het evenement volgend jaar weer wordt gehouden. (JvG)

Wil je zien hoe het winnende team te werk is gegaan, kijk dan op http://tinyurl.com/6lbpvqp

On-campus quest for padlocks and medicine container
    From June 9-16, seven teams of TU/e students scoured TU/e campus in search of four items that led to another item in the end. The Puzzle Hunt was organized by student computer association Stack and led to four padlocks and a medicine container. The items were well-hid, considering the winning team Batspaupers only managed to find three padlocks.