En hoe is het in...?

NL | EN

Studentenbands in De Zwarte Doos

22 september 2011 - Grand café De Zwarte Doos gaat ruimte bieden aan studentenbands. Elke laatste donderdag van de maand kunnen TU/e-studenten live muziek spelen. De optredens onder de titel ‘The JukeBox’ beginnen telkens om 19.00 uur. De Zwarte Doos wil zo aansluiten op de borrels van de studieverenigingen die rond dat tijdstip aflopen.

Behalve de optredens, gaat het grand café op donderdagavond ook werken met gereduceerde prijzen. De Zwarte Doos hoopt met de verlaagde tarieven meer studenten en medewerkers te lokken.

Volgens Marjan van Ganzenwinkel, medewerkster van het Communicatie Expertise Centrum en zangeres in een professionele feestband, is het idee spontaan geboren. “Ik deed voor de zomer een kort optreden aan de oever van de Dommel, vlakbij De Zwarte Doos. De uitbater hoorde dat, was enthousiast en we raakten in gesprek .”

Op verzoek van het grand café heeft Van Ganzenwinkel binnen haar netwerk muzikanten gezocht en gevonden. De eerste band die The JukeBox aan gaat zetten is ‘Stripes & Curls’ met TU/e-student Maarten Klont. De vier muzikanten van deze splinternieuwe band spelen oude en nieuwe nummers van onder anderen Adele, Bob Dylan, Prince en Lionel Ritchie.

Studentenbands die ook een keer willen spelen in The JukeBox, kunnen zich aanmelden bij Café De Zwarte Doos op het TU/e-terrein. (FvO)

Grand Café De Zwarte Doos will become a stage for student bands
    Every last Thursday of the month, TU/e students can come and play live music. The performances are entitled ‘The JukeBox’ and will start at 7PM, so they tie in nicely with student socials that usually end around that time.
    Apart from the performances, the grand cafe will offer discounts on Thursdays. By reducing their prices, De Zwarte Doos hopes to attract more  students and staff.