En hoe is het in...?

NL | EN
    Máxima opent jubileumexpo Dutch Design Week
    27 september 2011 - Prinses Máxima opent op maandag 24 oktober de jubileumexpositie van de Dutch Design Week (DDW). Met de tentoonstelling ‘Spring; over topdesign, talent en inspiratie’ viert het negendaagse evenement, waarin ook de TU/e een flinke rol speelt, zijn tienjarig bestaan. x21_s.jpg

Het universiteitsterrein vormt het toneel voor verschillende activiteiten tijdens DDW 2011. Zo houden TU/e's bureau Studium Generale en studievereniging Lucid (Industrial Design) in het Gaslab de dagelijkse talkshow DDDWDD (De Dutch Design Week Draait Door), laten de faculteiten Bouwkunde en Industrial Design hun beste afstudeerprojecten zien en tonen de drie TU’s innovatieve ontwerpen op het gebied van welvaart en welzijn.

Ook Máxima komt dit jaar een kijkje nemen tijdens de DDW, zij het niet aan de TU/e. De prinses opent de jubileumexpositie in het Designhuis die verbindingen tussen ontwerpers centraal stelt: wie leerde van wie, wie vormt de inspiratiebron voor de ontwerpers van vandaag? Op de tentoonstelling is werk te zien van onder anderen Jurgen Bey, Piet Hein Eek en Corien Pompe, als ontwerpers allen begonnen in Eindhoven. Ook laten ze werk van hun inspiratiebronnen zien, evenals werk van getalenteerde jonge ontwerpers die volgens hen de aandacht van het publiek verdienen.
    Prinses Máxima bezoekt tevens de Dutch Design Awards-expositie en DDW Kids, waar kinderen kennismaken met ontwerp en technologie.

De Dutch Design Week, dit jaar van 22 tot 30 oktober, laat vooral conceptueel, industrieel en experimenteel werk zien van meer dan achttienhonderd nieuwe en gevestigde ontwerpers. Kijk op de site voor meer informatie over onder meer de verschillende activiteiten en locaties. (MvdV)

Máxima to open anniversary expo Dutch Design Week
    On Monday, October 24, Princess Máxima will be opening the anniversary exhibition of the Dutch Design Week (DDW). The expo, entitled ‘Spring: on top design, talent and inspiration’, celebrates the tenth anniversary of the nine-day event TU/e will also be a major part of.