En hoe is het in...?

NL | EN
    Kiezen tussen brein-app, antibiotica-practicum of DNA-les
    11 oktober 2011 - Er zijn nog drie teams in de race voor de Academische Jaarprijs. Naast de juryprijs van honderdduizend euro, kunnen ze een reportage in wetenschapsprogramma Labyrint winnen. Wie wil, kan meestemmen. x12_s.jpg

De Academische Jaarprijs gaat sinds 2005 naar het beste plan om wetenschappelijk onderzoek toegankelijk te maken voor een groot publiek. Een onafhankelijk jury kiest het winnende team, dat een ton krijgt om zijn ‘communicatieplan’ te realiseren. Maar ook de winnaars van de publieksprijs krijgen de kans om hun onderzoek onder de aandacht te brengen: het VPRO/NTR-programma Labyrint zal er een reportage over maken.

Van de dertien teams zijn er drie doorgedrongen tot de finale op 26 oktober: een van het Leids Universitair Medisch Centrum dat middelbare scholieren wil interesseren voor DNA, een team van de Universiteit Maastricht dat een ‘brein-app’ wil bouwen waarbij met behulp van augmented reality duidelijk kan worden gemaakt hoe de hersenen werken en een team van de Universiteit Leiden dat een goedkoop practicum voor scholieren over antibiotica ontwikkelde.

Er kan tot 26 oktober 18.00 gestemd worden. (HOP)

Will it be the brain app, antibiotics perfume of DNA class?
    There are three teams left that are in the running to win the Academic Year Prize. Apart from the jury prize worth 100,000 euro, nominees can win a short documentary in science program Labyrinth. Those interested, can still cast their vote.