En hoe is het in...?

NL | EN
    Culturele mix op internationale lustrumdag
    19 oktober 2011 - Een internationaal evenement mocht dit jaar niet ontbreken, zo vond de lustrumcommissie van de TU/e. Allerlei nationaliteiten presenteren zich dan ook op 12 december in Plaza Vertigo tijdens het evenement ‘Connect with my Culture’. Medewerkers en studenten kunnen deelnemen aan een culturele markt, ‘wereldse’ gerechten eten en aansluitend feesten. x36_s.jpg

Een modeshow met typisch Chinese kleding, een opvoering van een flamencodans, een demonstratie Tai Chi, een kookcursus Mexicaans. Het zijn maar een paar voorbeelden waaraan gedacht kan worden bij de deelname aan de culturele markt. Alleen spullen verkopen mag niet, maar verder is er veel geoorloofd.

De TU/e kent meer dan 70 nationaliteiten en de organisatie ziet graag dat er in ieder geval 30 daarvan zich presenteren tijdens de markt. De organisatie heeft inmiddels vijf aanmeldingen binnen; uit India, Venezuela, Roemenië, Indonesië en China. De organisatie ziet overigens ook graag een Nederlandse bijdrage op de markt.

Bij het wereldbuffet kunnen bezoekers tussen 18.00 en 20.00 uur proeven van onder meer erwtensoep met roggebrood, Mexicaanse taco’s, lasagne, roti en boeuf bourguignon. ’s Avonds treden de band XQSME en de TU/e lustrumband op.(JvG)

Wil je graag een kraampje op de markt, meld je dan voor 12 november aan via connectwithmyculture@tue.nl. Er worden geen kosten gevraagd voor deelname. Het gehele programma duurt van 15.00 tot 23.00 uur. Kijk voor meer informatie op http://tinyurl.com/6l46mum. Kijk voor alle lustrumactiviteiten hier.

Cultural mix at international luster day
    There had to be an international event this year, as far as TU/e’s luster committee was concerned. And that’s why on December 12 all kinds of nationalities are represented at Plaza Vertigo for the ‘Connect with my Culture’ event.
    Staff and students can participate in a cultural fair, try world cuisine and join the party afterwards. To name but a few of the activities that may be presented at the cultural fair: a fashion show with traditional Chinese clothing, a flamenco performance, a Tai Chi demonstration and a Mexican cooking workshop.
    You’re not allowed to sell anything, but other than that, a lot is allowed. TU/e knows over 70 nationalities and the organization would love to see at least 30 to be represented at the fair. So far, five nationalities have applied: Venezuela, India, Romania, Indonesia and China. The organization would very much like to see a Dutch contribution at the fair as well.
    At the world buffet from 6-8PM, visitors can try Dutch pea soup with rye bread, Mexican tacos, lasagna, roti and boeuf bourguignon. Afterwards there will be performances by XQSME and TU/e’s luster band. (JvG) Would you like to represent your country at the fair? Register prior to November 12 at connectwithmyculture@tue.nl. Participation is free of charge. The entire program runs from 3-23PM. For more information, check http://tinyurl.com/6l46mum. Check here for all luster activities.