En hoe is het in...?

NL | EN
    Dieven slaan weer hun slag op de TU/e
    26 oktober 2011 - De beveiliging kreeg de afgelopen twee weken weer meldingen van voornamelijk laptopdiefstallen. Zo is 11 oktober een laptop ontvreemd uit een kluisje in het Studentensportcentrum. Diezelfde dag werden uit een ander kluisje onder meer een portemonnee en een iPhone gestolen. Drie dagen later nam iemand een laptop mee bij Industrial Design in het Hoofdgebouw. Ook op 14 oktober waagden een of meerdere personen zich in de togakamer, waar twee laptops werden gestolen. Een student miste zondagavond zijn laptop in het Gaslab.
    Volgens Hay Becks, teamleider beveiliging, is het aantal diefstallen de laatste tijd weer hoog - maar niet veel hoger of lager dan voorgaande jaren in dezelfde periode. “Iedereen moet op blijven letten. We maken mensen erop attent, maar wij kunnen niet overal tegelijk zijn. Het blijft een stukje eigen verantwoordelijkheid. Het is sowieso verstandig om de laptop vast te leggen, alleen al omdat anders het risico bestaat dat de verzekering niet uitkeert.” (JvG)
    Thieves strike again at TU/e
    In the past two weeks, security received more calls of stolen laptops especially. On October 11, a laptop was stolen from a locker in the Student Sports Center. That same day, a wallet and iPhone, among other things, were stolen from another locker. Three days after that, someone took a laptop from Industrial Design in the Hoofdgebouw. On October 14, one or more persons dared enter the toga room and thieve two laptops. Last Sunday night, a student lost his laptop at Gaslab.