En hoe is het in...?

NL | EN
    Stapel mag op onderzoeksrapport reageren
    26 oktober 2011 - De van fraude beschuldigde ex-hoogleraar Diederik Stapel krijgt 24 uur de tijd om het onderzoek naar zijn handelen te controleren op feitelijke onjuistheden.

De voorzitter van de commissie die onderzoek doet naar Stapels Groningse periode, Ed Noort, heeft dat gezegd, schrijft de Groningse Universiteitskrant. De commissie stuurt vandaag haar bevindingen naar het universiteitsbestuur van Tilburg en naar voorzitter Pim Levelt van de overkoepelende onderzoekscommissie.

Begin september werd sociaal psycholoog Diederik Stapel ontslagen door de Universiteit van Tilburg. Voormalig KNAW-president Pim Levelt werd gevraagd om de fraude in kaart te brengen. Omdat ook twijfels rezen over Stapels eerdere publicaties, werden ook in Amsterdam en Groningen commissies ingesteld om na te gaan welke onderzoeksdata Stapel verzonnen had.

De commissie Levelt zal alle conclusies samenvoegen in één rapport dat maandagmiddag wordt gepresenteerd. (HOP)

Stapel free to respond to investigative report
    The alleged fraud and former professor Diederik Stapel has 24 hours to check the report investigating his actions on factual errors.